середа05 лютого 2025
manipulyator.in.ua

Конфлікт навколо ханукії на Майдані: як росіяни використовують наші пошуки внутрішнього ворога.

Російські технологи, які розпалюють суперечки серед українців у соціальних мережах, не вигадують нічого нового — вони використовують вже існуючі конфлікти, зазначає блогер Сергій Дідковський. А постійний пошук українцями внутрішніх ворогів у всіх сферах їм у цьому дуже сприяє.
Споры о Ханукии на Майдане: как россияне используют наши поиски внутреннего врага в своих интересах.

Як росіяни використовують бруд у соцмережах?

Технологія проста і відома. Це рефлексивне управління з використанням систем моніторингу та ботоферм.

Моніторинги шукають пости з потенціалом роздування конфлікту між українцями. В Росії є "Крибрум" та його аналоги.

Пости за моніторингом відправляють у ботоферми, які підключаються до коментування. За кожною темою є свої методички.

Саме тому в постах про Ханукію з'являються коментарі від закритих акаунтів. Тексти коментарів вони навчилися перекладати.

Юморески про "пекельні борошна" та "розповіді вчительці" — це наслідок не використання chat gpt або deepl. Адже обидва вони перекладають дуже якісно.

"Літак мить" — це, ймовірно, продукт гугл-перекладача, який досі дуже слабкий.

Навіщо росіяни вигадують конфлікти? Вони їх не вигадують, а використовують. Конфлікти виникають самі по собі. Вони лише посилюють сигнал — "підливають масло в вогонь", підбурюють.

З розвитком війни конфліктів між українцями буде ставати все більше, адже десь з 2023 року ми знаходимося в пошуку внутрішнього ворога. Зокрема, термін "ухиліст" з'явився в інтернеті рік тому (гугл тренд показує).

Внутрішніми ворогами у нас називають релокантів, ухилістів, багатих, російськомовних, донеччан, нардепів, киян, західняків і тому подібне.

Добре акцентують увагу на діяльності ТЦК. Тобто, відбулося подія — людину витягли з машини, залили газом — цю подію максимально розганяють у соцмережах.

Якби події не було — не розганяли б.

Логічно, що дійшли і до Ханукії. Адже завжди є місце для конспірології.

Звичайно, крім бруду у соцмережах, є блогери в ТікТок, канали в телеграмі. Які просто транслюють тексти, спрямовані на розподіл українців.

Якась кількість людей сприймає ворожі тексти за свої думки і вже самостійно несе їх далі (поширюють вірус), в тому числі — у соцмережах.

Завдання рефлексивного управління — змінити точку зору, змінити фокус уваги, поміняти місцями правду і брехню.

Вони посилюють негатив.

Ще більше емоцій — ще менше раціонального.

Тобто — посварити українців.

Автор висловлює особисту думку, яка може не співпадати з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

Джерело