Система для платних доріг в Україні, яка буде розраховувати розмір плати за їх використання, може коштувати близько 7 мільярдів гривень. Про це повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
Основні моменти:
Два компоненти платних доріг:
- Платні концесійні дороги: Це дороги, які будують за рахунок інвестора, і він стягує плату за проїзд для повернення інвестицій.
- Плата за проїзд вантажним транспортом (толлінг): Система, яка стягує плату залежно від пробігу, який проїхав вантажівка. Впровадження такої системи вимагає розробки спеціальної інфраструктури, що пов'язано з витратами.
Вартість системи:
- Розробка системи для стягування плати за проїзд по державних дорогах була оцінена в близько 7 млрд грн ще до війни.
Технологічні рішення:
- Одним із варіантів є використання віньєток (спеціальних документів або наклейок, що підтверджують оплату), як це роблять у країнах з меншою площею, таких як Чехія, Угорщина, Словаччина та Румунія.
- В Україні, з урахуванням її території, використання віньєток є недоцільним. Натомість пропонуються більш ефективні системи, такі як GPS-прилади або магнітні рамки з RFID-мітками, які будуть відстежувати рух транспортних засобів.
Принцип роботи системи:
- Система буде відстежувати, коли автомобіль заїжджає на платну дорогу, а потім розраховувати плату залежно від пройденого кілометражу, що дозволяє точно обчислити вартість використання дороги для кожного автомобіля.
Розробка та впровадження такої системи передбачає значні інвестиції в інфраструктуру, але вона може стати важливим кроком у модернізації дорожньої мережі та фінансової системи України.